Treenigheten som är jag

Jag har alltid tänkt att min intelligens är mitt bästa verktyg för att nå lycka, eftersom det är den jag använder för att förstå min omvärld och mig själv. Det är med den jag styr och leder mina tankar i mer och mer hälsosamma riktningar, utifrån min växande kunskap om mina förutsättningar och behov.
 
Efter det har jag sett min sociala kompetens som viktigast - hur jag interagerar med människor, tolkar och förstår dem, och skapar betydelsefulla relationer med personer som vill mig väl och hjälper mig i min utveckling.
 
Först på tredje plats har jag placerat det kroppsliga, och då inte tänkt mer än att om min kropp är stark och frisk så är det nog. På senare tid har jag börjat ge mer och mer utrymme för känslorna i den, men det sker alltid utifrån en analys av varifrån de kommer och varför. 

Kanske att de tre bör likställas, och kanske att jag utlämnar något, men så har min syn på det som är jag sett ut. Ska det förändras, vet jag inte hur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0