Peptalk

”Hur ska man orka leva alla de dagar man har planerat?” frågade hon och jag öppnade munnen för att svara, men blev stående.

För om frågan redan är ställd så har vi kommit för långt från svaret, en trötthet har satt sig i kroppen, i benen, och den blir man inte av med. Den här sortens tankar är för stora för en kropp att härbärgera ensam, men deras tyngd går inte att dela, bara att erkänna. Det enda man kan göra är att komma ihåg att dra så djupa andetag man kan. Och ler man tillräckligt länge så registreras det som lycka i hjärnan oavsett om det var lögn från början eller inte. Allt är det vi bestämmer att det ska vara, så när oändligheten i den makten landar i vår kropp så kan vi bestämma oss för precis vad vi vill. Men jag kom mig inte för att svara henne.

”Jag har bestämt mig för att jag är trött”, sa hon och jag visste att hon visste om allt jag hade tänkt, för hon var min badrumsspegels bild av mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0